Απαγορεύεται οποιαδήποτε χρήση των κειμένων ή των φωτογραφιών χωρίς άδεια χρήσης από τον ιδιοκτήτη. Από το Blogger.

Μαμά, θα μου πεις μια ιστορία?

by - Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2015

Από τότε που ο Ντίνος έγινε 2 χρονών, αγαπημένη μας ώρα της ημέρας είναι αυτή λίγο πριν πέσουμε για ύπνο..Ξέρει πως μόλις το ρολόι δείξει 8 είναι η ώρα με τη μαμά στο χαλί του δωματίου, ξαπλωμένοι στις μεγάλες όλο χρώμα μαξιλάρες μας..Είναι η ώρα χαλάρωσής μας..Κάποιες φορές πριν ξεκινήσουμε το βιβλίο κάνουμε ασκήσεις χαλαρωτικές (τύπου yoga) με τις οποίες ο μικρός αλλά και εγώ ξεκαρδιζόμαστε προσπαθώντας να πάρουμε το σοβαρό μας ύφος..Δεν το καταφέρνουμε ποτέ αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία!..
via google


Μετά από 2 χρόνια, λοιπόν, συνεχούς αναζήτησης σε ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία και μη, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες αγαπημένες μας σειρές παιδικών βιβλίων, οι οποίες μας έχουν βοηθήσει σε πολλά θέματα που αντιμετωπίσαμε κατά καιρούς...Δεν υπήρξα μαμά που διάβασε ( όχι ακόμα τουλάχιστον) τα κλασσικά παραμύθια!Δεν μου άρεσαν ποτέ οι ιστορίες με τον κακό τον λύκο ή με την κακιά μάγισσα!Τις θεωρώ πολύ ξεπερασμένες και καθόλου συμβατές με τα σημερινά δεδομένα!Επίσης, αυτή η ιδέα του ότι κάποιος πρέπει να πεθάνει μέσα σε ένα παραμύθι για να ζήσει ο άλλος δεν μπορώ εγώ προσωπικά να την κατανοήσω!Το ζήτημα διαχείρισης των συναισθημάτων μας, μάλιστα, από την στιγμή που πήγαμε στο νηπιαγωγείο άρχισε να μας απασχολεί ιδιαίτερα!
Να τι διαβάζουμε εμείς λοιπόν!

Ο Φοίβος 
Τον Φοίβο τον γνωρίσαμε όταν έμαθα ότι είμαι έγκυος στην Stacy και είχα μια ανησυχία για το πώς θα εκλάβει ο μικρός τον ερχομό ενός μωρού στο σπίτι..Η αλήθεια είναι πως περισσότερη ανησυχία μου προκάλεσαν οι γύρω, λέγοντάς μου τα άπειρα..Το παιδί θα ζηλεύει, θα χτυπιέται, θα έχει εκρήξεις θυμού και μπλα μπλα μπλα..Οπότε θέλησα να προετοιμαστώ αρχικά εγώ περισσότερο και έπειτα να διασφαλίσω ότι θα δει με θετικό μάτι την μικρή του αδερφή..Η 1η επαφή μας ,λοιπόν, με το μικρό αυτό κουνελάκι ήταν μέσω του βιβλίου "Ο Φοίβος και η αδερφούλα του, το κουνελάκι γίνεται ο μεγάλος αδερφός"..Μία πολύ όμορφη ιστορία και ιδιαίτερα τρυφερή..
Εξίσου χρήσιμα μου φάνηκαν και τα " Ο Φοίβος δεν θέλει να μοιράζεται τίποτα" καθώς και "Ο Φοίβος μαθαίνει καλούς τρόπους..Στην μεταβρεφική ηλικία είχαμε (και ακόμα έχουμε βεβαίως) πολύ έντονο το συναίσθημα της κτητικότητας..Τα θέλουμε όλα δικά μας και δεν μας αρέσει καθόλου η ιδέα να μοιραστούμε ένα παιχνίδι με τον φίλο μας ή με το ξαδερφάκι μας που ήρθε να παίξουμε!Φαντάζομαι δεν υπάρχει παιδί που να μην το έχει νιώσει αυτό!Πολλές φορές ανατρέχουμε σε αυτό το βιβλιαράκι, λίγων σελίδων, ώστε να θυμηθούμε τι δεν κάναμε σωστά και καταλήξαμε να μαλώσουμε με τον φίλο μας..Το 2ο, δε, ("ο Φοίβος μαθαίνει καλούς τρόπους") μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι η μαμά δεν είναι κουφή..Απλά για να ακούσει και να κάνει αυτό που ζητάμε πρέπει πολύ απλά να πούμε τις μαγικές λέξεις!

Ο λύκος Ζαχαρίας
Τον Ζαχαρία τον γνωρίσαμε πέρυσι όταν ο μικρός άρχισε να ρωτάει για άλλες χώρες του κόσμου..Είχε πέσει πάνω σε κάτι φωτογραφίες μου από το Λονδίνο και ήθελε πολύ να καταλάβει τι σημαίνει να μην είσαι στην Ελλάδα αλλά σε μια άλλη χώρα..Και τι το διαφορετικό έχει εκεί " έξω".."Ο λύκος ο Ζαχαρίας θέλει να κάνει τον γύρω του κόσμου" μου είχε φανεί μια πολύ καλή ευκαιρία να δει πολλές σημαντικές χώρες μέσα σε ένα βιβλίο αλλά και κάτι που να αντιπροσωπεύει την καθεμιά!..Σήμερα θυμάται να σου πει για το Big Ben, το μεγάλο Σινικό τείχος ,για τα κοάλα που ζουν στην Αυστραλία και ξέρουν να κάνουν surfing αλλά και για τα ψηλά δέντρα baobab στη Μαδαγασκάρη!..
Αγαπημένο μας είναι και το " Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να αλλάξει χρώμα", το οποίο μας βοήθησε να ξεχωρίσουμε τα χρώματα!Πρόσφατα εμπλουτίσαμε την συλλογή μας με το ένα ακόμα του Ζαχαρία " Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να είναι πάντα πρώτος", μιας και θέλουμε σε όλα να κερδίζουμε και να ξεχωρίζουμε!..

Τα συναισθήματά μου 
Την σειρά αυτήν την έχω λατρέψει εγώ πιο πολύ!Με έχει βοηθήσει πολύ να δώσω στο παιδί να καταλάβει τι σημαίνει θυμώνω ή φοβάμαι και τι οφείλω να κάνω ή να αλλάξω ώστε να μην αισθάνομαι έτσι!Το συναίσθημα του φόβου του παρουσιάζεται την ώρα του ύπνου!Θέλει να ξαπλώνουμε μαζί μέχρι να τον πάρει ο ύπνος!Χρειάστηκαν καναδυό καυγάδες μέχρι να συνειδητοποιήσω τι ήταν αυτό που τον ενοχλούσε και δεν πήγαινε για ύπνο μόνος του στο κρεβάτι του, έτσι όπως συνήθιζε να κάνει!Διαβάζουμε πολύ συχνά to "'Όταν θυμώνω" , το "Όταν είμαι ο εαυτός μου" αλλά και το "Όταν φοβάμαι"!...Ανατρέχουμε σχεδόν καθημερινά σε αυτά όταν θέλω να του θυμίσω ποια είναι η λύση στο πρόβλημα που τον απασχολεί!Εδώ κολλάει και αυτό που είχε πολύ καλώς πει ο Oscar Wilde “If one cannot enjoy reading a book over and over again, there is no use in reading it at all.” Τον Oscar Wilde τον αγαπώ από μικρή!..Ο μπαμπάς μου μου έλεγε μικρή αυτό συνέχεια "Be yourself!Everyone else is already been taken!" ( στα ελληνικά βέβαια) !..Ένα από τα αγαπημένα μου qoutes!



Ας μιλήσουμε για τα συναισθήματα

Άλλη μία πολύ καλή σειρά διαχείρισης συναισθημάτων, την οποία μάλιστα ανακάλυψα την προηγούμενη εβδομάδα!..Ανακαλύψαμε τι συμβαίνει όταν αισθάνομαι ανυπομονησία και τι κάνω όταν θέλω να προσέξουν οι άλλοι!!..

Μου μοιάζεις και σου μοιάζω  

Το βιβλίο αυτό μας βοήθησε να καταλάβουμε την έννοια της διαφορετικότητας και ότι δεν χρειάζεται να έχουμε όλοι τα ίδια χαρακτηριστικά και χρώματα!Αρκεί που όλοι είμαστε φίλοι και έχουμε όμορφα συναισθήματα ο ένας για τον άλλον!Τις επόμενες ημέρες περιμένουμε ένα παιδάκι από τη Νότια Αφρική στο σχολείο και το δανείσαμε στη δασκάλα μας να το διαβάσουν όλα τα παιδάκια στο παρεάκι τους!Ο Ντίνος ένιωσε πολύ περήφανος που μοιράστηκε ένα τόσο όμορφο βιβλίο με τους φίλους του!


Αυτές είναι κάποιες από τις σειρές που μας βοήθησαν πολύ!Εμένα μου έμαθαν πώς να του εξηγώ καλύτερα τα συναισθήματά του και τον μικρό τον βοήθησαν ώστε να καταλάβει καλύτερα τον εαυτό του και αυτά που νιώθει!..Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα και εσάς εξίσου!

Ελπίζω να σας αρέσει η νέα μας στήλη βιβλιοπροτάσεις!
Σας μαμαδογλυκοφιλώ!



You May Also Like

0 σχόλια

My Insta Posts